martes, 1 de marzo de 2011

"Jo sento en mi la música d'un goig immaculat..." de Màrius Torres

"They also served who only stand and wait."
Milton



Jo sento en mi la música d'un goig immaculat
que a vegades és lluny i a vegades s'atansa.
Com altres són per a la fe o la caritat,
potser jo visc per aquesta esperança

que mai, ni quan perdut al fons del meu desert
la meva ànima em sembla tan vana com la sorra,
no em defalleix, humil caminet sempre obert,
on cada nit tota petja s'esborra.

Sols que, si en una ment poderosa la fe
corprèn com un gran arbre florit fins a la cima,
i mai l'amor no brilla tan noble i tan serè
com quan estima aquell que no l'estima,
si jo he de viure solament per esperar
que sigui a ple saber del dany i la mentida;
i, Déu meu, que no deixi d'esperar més enllà,
si el que espero no és d'aquesta vida.

Màrius Torres



Yo siento en mí la música de un gozo inmaculado
que a veces está lejos y otras veces muy cerca.
Si otros existen para la fe o la caridad,
quizás yo vivo para la esperanza

que nunca, ni perdido en lo hondo de mi páramo
mi alma me parece tan vana como arena,
no me falta, un humilde camino siempre abierto,
que por la noche borra toda huella.

Que, si la fe en la mente poderosa
sobrecoge cual árbol florido hasta la copa,
nunca brilla el amor tan noble y tan sereno
como cuando ama a aquel que no le ama,

si tengo que vivir sólo para esperar
que lo sea sabiendo del daño y la mentira;
Dios mío, que no deje de esperar más allá,
si lo que espero no es de esta vida.

Màrius Torres
(versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario