jueves, 6 de octubre de 2011

"Cançó" ("Morir cada dia em plauria...") de Màrius Torres

Morir cada nit em plauria
i renéixer cada matí.
Perquè he perdut allò que un dia
semblava el nus del meu destí
i veig, que si el meu fat canvia,
jo, en canvi, sóc igual que ahir.

I no puc ésser deslliurat
d'una alegria ja finida,
sense sentir que, d'amagat,
algú, que no conec, em crida.
Com si altre temps hagués estat
passavolant d'una altra vida.

Jo que voldria, dolçament,
ésser feliç de poca cosa
i no tenir l'enyorament
de tants records que ara em fan nosa.
Viure només en el moment
en què esclatés alguna rosa.

Si cap passat no l'humilia,
com el present fora mesquí?
El món, tan jove, semblaria
creat sols per a mi. Així,
morir cada nit em plauria
i renéixer cada matí.

Màrius Torres


Canción

Cada noche morir me gustaría
y renacer cada mañana.
Porque he perdido lo que un día
parecía el quid de mi destino,
y veo, que si mi hado no cambia,
yo, en cambio, soy igual que ayer.

Y ya no puedo liberarme
de una alegría terminada,
sin percibir que, a escondidas,
alguíén, no sé yo quién, me llama.
Cual si en otro tiempo hubiera sido
un transeunte de otra vida.

Yo que querría, dulcemente,
ser tan feliz con poca cosa
y no sentir melancolía
por los recuerdos que me estorban.
Sólo vivir en el momento
en que se abriese alguna rosa.

¿Sin humillarlo algún pasado,
fuera el presente tan mezquino?
Parecería el mundo, joven,
hecho para mí sólo. Así,
cada noche morir me gustaría
y renacer cada mañana.

Màrius Torres
(versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario