sábado, 29 de noviembre de 2014

“Capfoguer”(Morillo), (13ª estrofa), de Miquel Martí i Pol (Estimada Marta, 1977-1978)

Sol comparec, però no em sento sol.
Indignament tal volta, m'acompanyen
múltiples veus, molt benignes presències,
un ric passat, per dir-ho com els llibres.
No me'n refio massa, tanmateix.
Amb el passat he vist fer-hi subtils
jocs de paraules, fàcils, ampul.losos,
que el converteixen en quelcom insòlit;
hi ha gent molt destra en tals malabarismes.
Per comparèixer -i sé que comparec-
m'estimo més comptar amb el poc que tinc
ara mateix i amb tot allò que em resta
per veure i viure: un molt incert futur,
per dir-ho altra vegada com els llibres.

Miquel Martí i Pol (Estimada Marta, 1977-1978)



Comparezco solo, pero no me siento solo.
Indignamente quizá, me acompañan
múltiples voces, muy benignas presencias,
un rico pasado, para decirlo como los libros.
Así y todo, no me confío demasiado.
Con el pasado he visto hacer sutiles
juegos de palabras, fáciles, ampulosos,
que lo convierten en algo insólito;
hay gente muy diestra en tales malabarismos.
Para comparecer -y sé que comparezco-
prefiero mejor contar con lo poco que tengo
ahora mismo y con todo aquello que me resta
por ver y vivir: un muy incierto futuro,
para decirlo otra vez como los libros.

Miquel Martí i Pol (Estimada Marta, 1977-1978)
(versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario