miércoles, 27 de mayo de 2015

“La gesta dels estels”, BITLLET DE QUINZE, de Joan Salvat-Papasseit

BITLLET DE QUINZE

l'autòmnibus
….................correcte
ara acull al nadó amb la dida que el porta

el nadó és més petit que la mamella d'ella
més petit i més bru:

-tot ell sembla una O
…...............................de joguina que riu

(la mare deu ser prima
…...........-bella com un obsequi!)

a dintre de l'autòmnibus el nadó té l'olor de la llet matonada

jo penso en aquell temps
que
anant a cercar pa
em menjaba la torna...............si era coca ensucrada

vet aquí que -altre temps-
….........jo també era un nadó

de cop me feia gran
….........i em duien al fotògrat

-recordeu el retrat on sóc dalt del cavall
…...........un cavall arrogant
…...........alt i net
…...........de cartró:
i era com al cartell de l'Obiols-
aquell que diu:

…..................... JA SOU

DE L'ASSOCIACIÓ PROTECTORA

DE L'ENSENYANÇA CATALANA?

vet aquí que la dida
............................en amagar-se el pit
ha regada la cara a un senyor de l'autòmnibus

semblava aquelles fulles escurades de nata

JOAN SALVAT PAPASSEIT

*

BILLETE DE QUINCE

el autobús
….............correcto
recoge ahora al bebé con la nodriza que lo lleva

el bebé es más pequeño que el pecho de ella
más pequeño y más moreno:

-parece todo él una O
…................................de juguete que ríe

(la madre debe ser delgada
…...........-¡bella como un obsequio!)

dentro del autobús el bebé huele a leche cuajada

yo pienso en aquel tiempo
en que
yendo a buscar el pan
me comía la vuelta...............si era coca azucarada

he aquí que -en otro tiempo-
….........yo también fui un bebé

de pronto me hice mayor
….........y me llevaron al fotógrafo

-recordáis el retrato en que estoy sobre el caballo
…...........un caballo arrogante
…...........alto y limpio
…...........de cartón:
y era como en el cartel de Obiols-
aquel que dice:

…..................... ¿YA SOIS

DE LA ASOCIACIÓN PROTECTORA

DE LA ENSEÑANZA CATALANA?

ahora la nodriza
…...................... al esconderse el pecho
ha regado la cara a un señor del autobús

parecía aquellos hojaldres rebañados de nata 

JOAN SALVAT PAPASSEIT
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario