lunes, 25 de mayo de 2015

“La gesta dels estels”, PROMETENÇA, de Joan Salvat-Papasseit

PROMETENÇA

A Mlle. Bouche, Marie-Louise

escolta................amada meva:
si jo anava a una guerra
portaria l'espasa com els guerrers d'abans
duien l'arc de sagetes

lluitaria qui sap per quina ampla bandera
-però millor que fos la de la meva terra:
quatre barres de sang
l'or del cor que voleia

muntaria un cavall de crinera lluenta
i el meu nom s'alçaria
més alt que la congesta

el meu casc
…...............com l'estel

prendria les ciutats
…........i llurs noies vindriem a rebre'm

no sabria tornar
si tornar no podia amb l'espasa florida

JOAN SALVAT-PAPASSEIT

*

PROMESA

A Mlle. Bouche, Marie-Louise

escucha................amada mía:
si yo fuera a la guerra
llevaría la espada como los guerreros de antes
llevaban el arco de saetas

lucharía quién sabe por qué ancha bandera
-pero mejor que fuera la de mi tierra:
cuatro barras de sangre
el oro del corazón que ondea

montaría un caballo de crin reluciente
y mi nombre se alzaría
más alto que la tormenta

mi casco
…...........cual una estrella

tomaría las ciudades
…........y sus muchachas saldrían a recibirme

no sabría volver
si volver no pudiera con la espada florida 

JOAN SALVAT-PAPASSEIT
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario