martes, 15 de agosto de 2017

"NEN PERDUT" de Jaume Subirana (Final de festa, 1989)

divendres, maig

NEN PERDUT

.Recordo por d'arbres altíssims,
camins i més camins semblants.
Era com si s'haguessin fos
la gent i els crits quan m'allunyava
de vora el grup dels més petits
i s'acostessin fred i gana
i boira i fosca vall amunt,
cent ulls de fera vigilant-me.
Perdut del tot, vaig seure a terra
i somicava, deia baix
el nom dels que m'acompanyaven.
.Les llàgrimes, gust nou de sal
d'orgull vençut i d'impotència
quan vaig sentir, com una mà,
la veu propera que em cridava.

Jaume Subirana (Final de festa, 1989)


viernes, mayo

NIÑO PERDIDO

….Recuerdo miedo de árboles altísimos,
caminos y más caminos parecidos.
Era cómo si se hubiera fundido
la gente y los gritos cuando me alejaba
del grupo de los más pequeños
y se acercaron frío y hambre
y niebla y oscuro valle arriba,
cien ojos de fiera vigilándome.
Totalmente perdido, me senté en el suelo
y lloriqueaba, pronunciaba bajo
el nombre de los que me acompañaban.
….Las lágrimas, con un gusto nuevo de sal
de orgullo vencido y de impotencia
cuando oí, como una mano,
la voz cercana que me llamaba.

Jaume Subirana (Final de festa, 1989)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario