martes, 3 de abril de 2018

"EROS MATINAL" de Pere Rovira (Contra la mort, 2011)

EROS MATINAL

Com que he sentit el bram afamat de la nit,
i brunzir els seus tentacles molt a prop del meu pit,
i a la sang ja tinc gotes de la tinta ferotge
on sucarà la mort la busca del rellotge
que escriu l’últim instant, detesto la foscor,
l’aire negre que ve dels antres de la por
i el seu gas melancòlic que l’ànim asfixia:
jo vull ser minador de les venes del dia.
I sé que el cel que veig ni és cel ni és blau,
que enganya la més alta bellesa, que tot cau
cap al no-res, mentint. Però fas néixer l’alba
en el teu cos amant, i ets claredat que em salva,
miracle, diamant de tendresa i de pell:
un cel de veritat, el cel més bell.

Pere Rovira (Contra la mort, 2011)


EROS MATINAL

Como he oído el bramido hambriento de la noche,
y zumbar sus tentáculos muy cerca de mi pecho,
y en la sangre ya tengo gotas de la tinta feroz
donde mojará la muerte la saeta del reloj
que escribe el último instante, detesto la oscuridad,
el aire negro que viene de los antros del miedo
y su gas melancólico que asfixia el ánimo:
yo quiero ser minador de las venas del día.
Y sé que el cielo que veo ni es cielo ni es azul,
que la belleza más grande engaña, que todo cae
hacia la nada, mintiendo. Pero haces nacer el amanecer
en tu cuerpo amante, y eres claridad que me salva,
milagro, diamante de ternura y de piel:
un cielo de verdad, el cielo más bello.

Pere Rovira (Contra la mort, 2011)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario